Heeft u pijn aan uw elleboog?

Pijn rondom het ellebooggewricht kan erg vervelend zijn en kan u belemmeren tijdens het uitvoeren van dagelijkse activiteiten. Deze pijnklachten worden mogelijk veroorzaakt door een golfelleboog of door een tenniselleboog.

Met behulp van echografisch onderzoek worden de pezen aan de binnen- en buitenzijde van de elleboog in beeld gebracht, zodat de juiste diagnose kan worden gesteld. Indien er sprake is van een peesontsteking (golfelleboog of tenniselleboog) wordt dit behandeld middels shockwave therapie.

Tenniselleboog

Bij een tenniselleboog is er sprake van een ontsteking van de pezen die aan de buitenzijde van de elleboog aanhechten en zorgen voor het strekken van de pols. U heeft pijn ter hoogte van de uitstekende botpunten aan de buitenzijde van de elleboog en u kunt klachten ervaren tijdens het bovenhands tillen, oppakken, knijpen, een doekje uitwringen, bij het doen van huishoudelijke taken en bij het uitvoeren van computerwerk.

Golfelleboog

Bij een golfelleboog is er sprake van een ontsteking van de pezen die aan de binnenzijde van de elleboog aanhechten en zorgen voor het buigen van de pols. U heeft pijn ter hoogte van de uitstekende botpunten aan de binnenzijde van de elleboog, en u kunt klachten ervaren tijdens het onderhands tillen, oppakken, knijpen, een doekje uitwringen en bij het uitvoeren van huishoudelijke taken.

Behandeling bij ESF Praktijk in Purmerend:

Shockwave therapieMet behulp van geluidsgolven die zich door de huid heen verplaatsen kunnen uw pees-, kalk of slijmbeursklachten direct op weefselniveau worden behandeld. Deze geluidsgolven stimuleren de bloedsomloop en de stofwisseling om zo uw klachten doeltreffend te kunnen genezen.