Heeft u pijn aan uw hiel?

Hielpijnklachten tijdens het staan, lopen en traplopen kunnen wijzen op hielspoor of op een peesplaat irritatie (fasciitisplantaris). Mensen die veel wandelen of die voor hun werk veel op hun voeten staan kunnen hier mee te maken krijgen.

Met behulp van echografisch onderzoek worden het hielbot en de pees in beeld gebracht, zodat de juiste diagnose voor uw klachten kan worden gesteld. Indien er sprake is van hielspoor en/of van een peesplaatontsteking wordt dit behandeld middels shockwave therapie.

De volgende afwijkingen in de hiel kunnen worden waargenomen met behulp van echografisch onderzoek:

• Hielspoor: een verkalking onder de voet op het hielbot. Vaak ervaart u hierbij pijn aan de onderzijde van de voet die erger wordt tijdens het staan, lopen en bij het opstaan na lang gezeten te hebben (opstartklachten).
  • Peesplaatontsteking: een ontsteking van de pees die aan de onderkant van de voet loopt en aanhecht op het hielbot. De symptomen hiervan zijn gelijk aan die van hielspoor. Met behulp van echografisch onderzoek kan er onderscheid gemaakt worden tussen deze twee afwijkingen.

Behandeling bij ESF Praktijk in Purmerend:

Shockwave therapieMet behulp van geluidsgolven die zich door de huid heen verplaatsen kunnen uw pees-, kalk of slijmbeursklachten direct op weefselniveau worden behandeld. Deze geluidsgolven stimuleren de bloedsomloop en de stofwisseling om zo uw klachten doeltreffend te kunnen genezen.