Heeft u pijnklachten en belemmert dit u tijdens het uitvoeren van dagelijkse activiteiten?

Pijnklachten kunnen erg vervelend zijn en kunnen u belemmeren tijdens het uitvoeren van uw dagelijkse activiteiten en uw werk, sport en hobby’s. Deze pijnklachten kunnen overal in het lichaam voorkomen, zoals: in uw nek, rug, heup, knie, voet, schouder, elleboog of polsgewricht.

Onderzoek en behandeling van pijnklachten bij ESF Praktijk in Purmerend

Indien u voor uw pijnklachten bij ons een afspraak maakt in de praktijk, vindt er eerst een intakegesprek plaats. Tijdens dit gesprek zal de fysiotherapeut een aantal vragen stellen over de locatie en hevigheid van uw pijnklachten, eventuele uitstraling van deze klachten en over eventuele belemmeringen die u ervaart tijdens uw dagelijkse activiteiten en/of tijdens het uitvoeren van uw werk, sport en hobby’s.

Na dit vraaggesprek vindt er een onderzoek plaats. Middels diverse fysiotherapeutische testen en eventueel aanvullend echografisch onderzoek worden uw klachten in kaart gebracht, waarna er een diagnose kan worden gesteld. In samenspraak met u stellen we een persoonlijk behandelplan op. Hierin staan de doelen die u wilt bereiken en de behandelmethoden die we daarvoor kunnen toepassen.

Tijdens de behandeling kan er gebruik worden gemaakt van één of meer van de volgende behandelvormen: shockwave therapie, EPTE-therapie, stroomtherapie, oefentherapie, massage therapie, dry needling, medical taping en acupunctuur. Afhankelijk van de ernst van uw klachten vindt er één of twee keer per week een behandeling plaats in onze praktijk. Elke vier weken vindt er een evaluatiemoment plaats waarin we samen bespreken hoe het behandeltraject verloopt en of er voldoende resultaat wordt behaald. Indien nodig worden vervolgens de behandeldoelen bijgesteld. Zodra u geen pijnklachten meer heeft en geen belemmeringen in uw dagelijkse activiteiten meer ervaart wordt het behandeltraject afgesloten.

Meer informatie over de behandelingen van pijnklachten bij ESF Praktijk in Purmerend:

Shockwave therapie

Met behulp van geluidsgolven die zich door de huid heen verplaatsen kunnen uw pees-, kalk of slijmbeursklachten direct op weefselniveau worden behandeld. Deze geluidsgolven stimuleren de bloedsomloop en de stofwisseling om zo uw klachten doeltreffend te kunnen genezen.

EPTE-therapie

Deze therapie kan worden gebruikt bij peesontstekingen. Onder begeleiding van echografie wordt er een dunne naald de huid ingebracht op de plaats van de ontsteking, waarna vervolgens elektrische prikkels naar het te behandelen gebied worden vervoerd. Hierdoor geneest de ontsteking.

StroomtherapiePijnloze elektrische prikkels zorgen voor pijndemping en een verbetering van de bloedcirculatie in het klachtengebied, waardoor er sneller herstel optreedt. Deze vorm van therapie kan worden toegepast bij zowel acute als chronische (pijn)klachten.

Met behulp van oefeningen worden uw spierkracht, conditie, uithoudingsvermogen, houding en/of balans verbeterd, waardoor er een afname ontstaat in pijn- en stijfheidsklachten en u, uw dagelijkse activiteiten weer zonder belemmeringen uit kunt voeren.

Stroomtherapie

Massage therapie

Door het uitvoeren van druk op het weefsel worden spierknopen en spanningsklachten verminderd. De bloedcirculatie neemt hierbij toe en de afvoer van afvalstoffen wordt versneld, waardoor u sneller van uw (pijn)klachten af bent.

Medical tapingEen behandelvorm waarbij er gebruik wordt gemaakt van gekleurde, rekbare tape. Deze tape wordt op de huid geplakt en blijft doorgaans een aantal dagen zitten. Hierdoor verbetert de bloedcirculatie en ontstaat er ontspanning van de spieren, waardoor (pijn)klachten afnemen.
Acupunctuur

Blokkades in energiebanen (meridianen) worden door het plaatsen van naalden opgeheven.

Dry needling

Hardnekkige spierknopen of lokale verhardingen in een spier worden kort aangeprikt met een dunne naald, waarna er direct ontspanning optreedt in die spier.