Fysiotherapie

Dat bewegen niet zo vanzelfsprekend is, besef je pas als je ergens last van krijgt. Als het lichaam even niet meewerkt of als bewegen pijn doet.

Fysiotherapie is een effectieve behandelmethode voor klachten aan je spieren, banden, gewrichten en zenuwen. Een fysiotherapeut kan pijn verminderen en door verschillende behandelingen en oefeningen toe te passen kunnen lichamelijke klachten verholpen worden.

Behandelplan

Een behandeling bij de ESF Praktijk duurt ongeveer een half uur per keer. Bij de eerste afspraak brengen we je lichamelijke klachten in kaart door je te onderzoeken en vragen te stellen. Op basis daarvan stelt de fysiotherapeut een behandelplan op en spreekt dit met je door.

Een belangrijk onderdeel van de behandeling is vaak oefentherapie. Oefentherapie is bedoeld om de bewegingsmogelijkheden van gewrichten te beïnvloeden en spierkracht te vergroten. De therapie zorgt ook voor een betere houding, een beter evenwicht te realiseren en soms om een betere ademhalingstechniek te leren of te ontspannen. Je kunt ook oefeningen voor thuis krijgen. Deze oefeningen helpen om je bewust te maken van de beste manier om je te bewegen en om weer vertrouwen te krijgen in je eigen lichaam.

Verantwoord bewegen

De fysiotherapeut geeft ook preventief advies en voorlichting. Door gerichte begeleiding leer je voldoende en verantwoord te bewegen. Zo word je je ervan bewust wat wel goed is en wat problemen veroorzaakt. Dit om herhaling of verergering van de klachten te voorkomen. Het is heel belangrijk dat je zelf meewerkt aan het verminderen van je klachten door oefeningen te doen

Vergoeding kosten Fysiotherapie

Wat fysiotherapie kost hangt van de manier af waarop je bent verzekerd. Raadpleeg je verzekeraar of de behandeling (deels) vergoed wordt.