Shockwave therapie bij achillespeesklachten

Pijnklachten aan de achterkant van de voet die erger worden tijdens het lopen, werken of tijdens het sporten kunnen wijzen op een ontsteking van de achillespees. Shockwave therapie kan ervoor zorgen dat achillespeesklachten verminderen of verdwijnen.

De achillespees bevindt zich aan de achterkant van de voet en vormt de overgang van de kuitspier naar het hielbot. Door verkeerd schoeisel, een verkeerd looppatroon of door overbelasting kan de achillespees gaan ontsteken. Hierbij ervaart u doorgaans pijn- en/of stijfheidsklachten rond de achillespees, opstartklachten en pijn tijdens het lopen en tijdens het staan. Soms is de achillespees ook verdikt.

vrouwelijke hiel met achillespeesklachten die verholpen kunnen worden met shockwave therapie

Shockwave therapie bij achillespeesklachten: Onderzoek bij ESF Praktijk in Purmerend

Met behulp van echografisch onderzoek wordt de achillespees in beeld gebracht, zodat de juiste diagnose voor uw klachten kan worden gesteld. Indien er sprake is van een achillespeesontsteking, verdikking of verkalking wordt dit behandeld middels shockwave therapie.

Behandeling bij ESF Praktijk in Purmerend:

Shockwave therapie

Met behulp van geluidsgolven die zich door de huid heen verplaatsen kunnen uw pees-, kalk of slijmbeursklachten direct op weefselniveau worden behandeld. Deze geluidsgolven stimuleren de bloedsomloop en de stofwisseling om zo uw klachten doeltreffend te kunnen genezen.

Behoefte aan shockwave bij achillespeesklachten?

Heeft u last van achillespeesklachten en behoefte aan een shockwave behandeling bij ESF praktijk? Aarzel dan niet en plan een behandeling in via de onderstaande knop!