Wat doet een fysiotherapeut?

Een fysiotherapeut behandelt mensen die moeite hebben met bewegen doordat zij (pijn)klachten ervaren aan hun bewegingsapparaat (spieren, pezen, zenuwen en gewrichten). De fysiotherapeut onderzoekt uw klachten en stelt een diagnose. Aan de hand van deze diagnose wordt er een behandelplan opgesteld om u zo snel mogelijk van de klachten af te helpen.

Bij onze ESF Praktijk in Purmerend wordt er tijdens het behandeltraject gebruik gemaakt van verschillende behandelmethoden: zoals oefentherapie, massage, shockwave therapie, stroomtherapie, EPTE-therapie, dry needling en medical taping.

Nadat u een nieuwe heup-, knie- of schouderprothese heeft gekregen, wilt u na de operatie natuurlijk zo snel mogelijk zonder pijnklachten uw werk, sport en hobby’s weer kunnen hervatten. Bij ESF Praktijk zorgen we er samen met u voor dat de revalidatieperiode snel en soepel verloopt.

Pijn en een trekkend gevoel tijdens het draaien van het hoofd, hoofdpijnklachten en concentratieproblemen kunnen erop wijzen dat u klachten ervaart in de nek. Pijnklachten in de (onder)rug kunnen u beperken tijdens het tillen, bukken en lang lopen. Mogelijke oorzaken voor deze klachten zijn stress, een verkeerde (werk)houding of overbelasting.

Indien u van uw arts de diagnose COPD heeft gekregen, wilt u natuurlijk dat dit zo min mogelijk belemmeringen oplevert in uw werk, sport en hobby’s. Door het opstellen van een behandelplan gericht op uw persoonlijke belemmeringen begeleid ESF Praktijk u hierbij.

Indien u van uw arts de diagnose Parkinson heeft gekregen kan dit voor belemmeringen zorgen in uw dagelijkse activiteiten. Bij ESF Praktijk proberen wij u hierin zo goed mogelijk te begeleiden.

Pijnklachten kunnen erg vervelend zijn en kunnen u belemmeren tijdens het uitvoeren van uw dagelijkse activiteiten en uw werk, sport en hobby’s. Deze pijnklachten kunnen overal in het lichaam voorkomen: zoals in uw nek, rug, heup, knie, voet, schouder, elleboog of polsgewricht.