Wat is shockwave therapie

Shockwave therapie is een moderne en doeltreffende behandelmethode die gebruikt kan worden bij pees-, kalk- of slijmbeursklachten. Met behulp van geluidsgolven die zich door de huid heen verplaatsen kunnen uw klachten direct op weefselniveau worden behandeld. Deze geluidsgolven verplaatsen zich naar de locatie van uw klachten en stimuleren hierbij de bloedsomloop en de stofwisseling om zo uw klachten doeltreffend te kunnen genezen. Hierdoor nemen uw (pijn)klachten af.

Bij de volgende diagnoses wordt shockwave therapie als behandeling gebruikt:

Indicaties voor Shockwave therapie:

Pijnklachten in de schouder kunnen erg vervelend zijn en zorgen vaak voor problemen tijdens het aan- en uitkleden, tijdens het slapen en bij het bovenhands heffen van de arm. Er kunnen verschillende oorzaken zijn van deze klachten: zoals een peesontsteking of een slijmbeursontsteking. Met behulp van echografisch onderzoek kan de oorzaak van uw klachten worden vastgesteld.

Pijn rondom het ellebooggewricht kan erg vervelend zijn en kan u belemmeren tijdens het uitvoeren van uw dagelijkse activiteiten. Deze pijnklachten worden mogelijk veroorzaakt door een golfelleboog of door een tenniselleboog. Met behulp van echografisch onderzoek kan de oorzaak van de elleboogklachten worden vastgesteld.

Pijn aan de buitenzijde van de heup of van het bovenbeen en pijn tijdens het lopen, traplopen en slapen op de zij kunnen wijzen op een peesontsteking of op een slijmbeursontsteking. Met behulp van echografisch onderzoek worden de spieren, pezen en slijmbeurs van de heup in beeld gebracht, waardoor de oorzaak van uw klachten kan worden vastgesteld.

Pijn tijdens het lopen, traplopen en fietsen zijn symptomen die vaak voorkomen bij knieklachten. Dit kan veroorzaakt worden door een peesontsteking of door een slijmbeursontsteking. Met behulp van echografisch onderzoek worden de spieren, pezen en de slijmbeurs in beeld gebracht, waardoor de oorzaak van uw klachten kan worden vastgesteld.

Pijnklachten aan de achterkant van de voet die erger worden tijdens het lopen, werken of tijdens het sporten kunnen wijzen op een ontsteking van de achillespees. Met behulp van echografisch onderzoek wordt de achillespees in beeld gebracht en kan de oorzaak van uw klachten worden vastgesteld.

Hielpijnklachten tijdens het staan, lopen en traplopen kunnen wijzen op hielspoor of op een peesplaat irritatie (fasciitisplantaris). Mensen die veel wandelen of die voor hun werk veel op hun voeten moeten staan kunnen hier mee te maken krijgen. Met behulp van echografisch onderzoek wordt de hiel in beeld gebracht en kan de oorzaak van de klachten worden vastgesteld.